Verkkokaupasta ostettujen tuotteiden palautus tai Vaihto-oikeus

Pientavarat, Taulut, Matot, Valaisimet ja Tekstiilit

  • 14 pv:n palautusoikeus
  • Hygieniatuotteilla (tyynyt, peitteet, sijauspatjat) ei ole palautus tai vaihto-oikeutta
  • Palautettava tuote pitää olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattu alkuperäiseen pakkaukseen. Jos pakkauspahvi on vaurioitunut – vähennetään silloin tuotteen arvosta 5-25% riippuen vahingon laajuudesta.
  • Jos paketti on avattu pitää palautuksen yhteydessä huomioida että jos tuotetta ei ole pakattu huolella ja tuote vaurioituu kuljetuksen aikana emme vastaa näistä vauriosta vaan asiakas.
  • Jos pakettia ei ole noudettu postista tai matkahuollosta ja se palautuu takaisin lähettäjälle veloitetaan näistä aiheutuneet kulut asiakkaalta
  • Poistotuotteilla ei ole palautus tai vaihto-oikeutta

Huonekalut

  • Varastotuotteilla 14 pv:n palautusoikeus ( jos tuotekortilla ei ole erikseen mainittu että kyseessä tilaustuote on kyseseessä varastotuote)
  • Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, virheetön ja pakattu alkuperäispakkaukseen. Myyntipakkauksen tulee olla ehjä ja sisältää kaikki pakkaukseen kuuluvat osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit.
  • Jos paketti on avattu ja pakkausmateriaali esim pahvilaatikkoa on vaurioitunut, revennyt  – vähennetään silloin tuotteen arvosta 5 -25% riippuen vahingon laajuudesta.
  • Jos paketti on avattu ja jos tuotetta ei ole pakattu huolella ja tuote vaurioituu kuljetuksen aikana vastaa näistä vauriosta asiakas.
  • Jos pakettia ei ole noudettu postista tai matkahuollosta ja se palautuu takaisin lähettäjälle veloitetaan näistä aiheutuneet kulut asiakkaalta
  • Poistotuotteilla ei ole palautus tai vaihto-oikeutta
  • Tilaustuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta

Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana!

Peruutus ja palautusoikeus ei koske

  • sellaisia tuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotteista. Näitä tuotteita voivat olla esim mittojen mukaan tehdyt tuotteet kuten esimerkiksi mittojen mukaan valmistetut matot, erikoismittaiset patjat ja erikoismittaiset sängyt.
  • tilaustuotteita jotka on valmistettu asiakkaan valitsemien puuvärien, kankaiden mukaan tai asiakkaan antamien mittojen mukaan. Näissä ainoastaan 3 päivää tilauksen tekemisestä voidaan tilaus peruuttaa kuluitta
  • varaosia tai lisäosia, joita tilataan täydentämään jo valmista tuotetta.

Yritys  ei vastaa palautuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman yhteydenottoa yrityksen asiakaspalveluun ja ilman vaadittuja toimenpiteitä. Tällöin voidaan katsoa toisen osapuolen rikkoneen sopimusehtoja eikä palautusta katsota hyväksytyksi. Yritys palauttaa tällöin tuotteen asiakkaalle asiakkaan kustannuksella..

Tuotteen vaihtaminen

Kun asiakas haluaa vaihtaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä TurunKalusteen asiakaspalveluun josta saa ohjeet tuotteen palautusta varten ja sen jälkeen asiakas voi tehdä uuden tilauksen.

Tilauksen peruuttaminen

Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus ennen kuin tuote on ehditty toimittaa

Lue lisää tilauksen peruuttamisesta 

Tuotteen palauttaminen

  • Kun asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä TurunKalusteen asiakaspalveluun sähköpostilla myynti@turunkaluste.fi jossa mainitaan tilauksen numero, asiakkaan nimi  ja mitä tuotetta palautus koskee.
  • Asiakaspalvelu lähettää sähköpostitse palautusohjeet jossa kerrotaan tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.
  •  Palautustavoista ja rahapalautuksista kerrotaan tarkemmin alla.

Palautusrahtimaksu

Palautusrahdin kaikille tuotteille maksaa asiakas. Palautusrahdin arvo on vähintään sama kuin toimituskulukin. Isompien tuotteiden palautusrahti saattaa olla enemmän kuin siitä peritty toimitusmaksu. Palautusrahdin osuus vähennetään asiakkaalle palautettavasta kauppasummasta.

Palautustavat

Postin tai matkahuollon kautta toimitetut paketit 

Palautuksen voi tehdä joko maksamalla itse palautuskustannukset tai sitten lähetämme palautusrahtikirjan sähköpostitse, jolloin asiakkaan tarvitsee ainoastaan tulostaa rahtikirja ja viedä tuote lähimpään matkahuollon tai postin toimipisteeseen tai tuotteen voi palauttaa postitse tai matkahuollosta myös asiakaspalautuksena jos ei mahdollista tulostaa rahtikirjaa.

Schenkerin kautta toimitetut paketit

Tuotteen ollessa iso kuljetusyhtiö noutaa tuotteen asiakkaalta samalla tavalla kuin tuote on toimitettu. Asiakaspalvelu tilaa noudon ja he sopivat asiakkaan kanssa tarkemmasta noudon ajankohdasta.

Myymälään palautus

Myymälään tehdystä palautuksesta emme veloita palautuskuluja.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan TurunKalusteelle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja palautuskuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

Rahan palauttaminen

Kun tuote on saapunut meille takaisin palautamme tuotteen hinnan asiakkaalle vähennettynä toimituskuluilla tai pankkipalvelumaksuilla asiakkaan maksutavalle viipymättä kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen palautuksesta, jos tuote  on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen ehjään pakkaukseensa.

Pankkipalvelumaksut maksun palautuksessa

  • jos tilaus on maksettu klarnalla ei peritä pankkipalvelumaksua palautuksen yhteydessä
  • Jos tilaus on maksettu ennakkolaskulla pankin kautta ei peritä pankkipalvelumaksua palautuksen yhteydessä
  • Jos tilaus on maksettu paytrailin kautta vähennetään siitä pankkipalautuskulut joka vaihtelee maksutavan mukaan 0,70 tai 1,00