Verkkokaupasta ostettujen tuotteiden palautus tai Vaihto-oikeus

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta tarkastaakseen tavaran ominaisuudet, toimivuuden ja tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus voi olla osa tuotetta, sitä tulee käsitellä ja avata varoen, jotta sen voi palauttaa omassa pakkauksessaan. Jos asiakas ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, TurunKalusteella on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, TurunKaluste voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Pientavarat, Taulut, Matot, Valaisimet ja Tekstiilit

  • 14 pv:n palautusoikeus
  • Hygieniatuotteilla (tyynyt, peitteet, sijauspatjat) ei ole palautus tai vaihto-oikeutta
  • Palautettava tuote pitää olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattu alkuperäiseen ehjään pakkaukseen. Jos pakkauspahvi on vaurioitunut – vähennetään silloin tuotteen arvosta 5-25% riippuen vahingon laajuudesta.
  • Jos paketti on avattu pitää palautuksen yhteydessä huomioida että jos tuotetta ei ole pakattu huolella ja tuote vaurioituu kuljetuksen aikana emme vastaa näistä vauriosta vaan asiakas.
  • Jos pakettia ei ole noudettu postista tai matkahuollosta ja se palautuu takaisin lähettäjälle veloitetaan näistä aiheutuneet kulut asiakkaalta
  • Poistotuotteilla ei ole palautus tai vaihto-oikeutta

Huonekalut

  • Varastotuotteilla 14 pv:n palautusoikeus ( jos tuotekortilla ei ole erikseen mainittu että kyseessä tilaustuote on kyseseessä varastotuote)
  • Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, virheetön ja pakattu alkuperäispakkaukseen. Myyntipakkauksen tulee olla ehjä ja sisältää kaikki pakkaukseen kuuluvat osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit.
  • Jos paketti on avattu ja pakkausmateriaali esim pahvilaatikkoa on vaurioitunut, revennyt  – vähennetään silloin tuotteen arvosta 5 -25% riippuen vahingon laajuudesta.
  • Jos paketti on avattu ja jos tuotetta ei ole pakattu huolella ja tuote vaurioituu kuljetuksen aikana vastaa näistä vauriosta asiakas.
  • Jos pakettia ei ole noudettu postista tai matkahuollosta ja se palautuu takaisin lähettäjälle veloitetaan näistä aiheutuneet kulut asiakkaalta
  • Poistotuotteilla ei ole palautus tai vaihto-oikeutta
  • Tilaustuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta

Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana!

Peruutus ja palautusoikeus ei koske

  • Jos asiakas ei ole avannut pakettia kolmen päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ja tarkistanut että tuote on virheetön tai ei vastaa tilattua tuotetta.
  • sellaisia tuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotteista. Näitä tuotteita voivat olla esim mittojen mukaan tehdyt tuotteet kuten esimerkiksi mittojen mukaan valmistetut matot, erikoismittaiset patjat ja erikoismittaiset sängyt.
  • tilaustuotteita jotka on valmistettu asiakkaan valitsemien puuvärien, kankaiden mukaan tai asiakkaan antamien mittojen mukaan.  Näissä tilauksissa tilaus voidaan peruuttaa ainoastaan 3 päivää tilauksen tekemisestä
  • varaosia tai lisäosia, joita tilataan täydentämään jo valmista tuotetta.

Yritys  ei vastaa palautuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman yhteydenottoa yrityksen asiakaspalveluun ja ilman vaadittuja toimenpiteitä. Yritys ei myöskään vastaa palautuksesta jos asiakas on kieltäytynyt tuotteen vastaanottamisesta. Näissä tapauksissa voidaan katsoa toisen osapuolen rikkoneen sopimusehtoja eikä palautusta katsota hyväksytyksi. Yritys palauttaa tällöin tuotteen asiakkaalle asiakkaan kustannuksella..

Tuotteen vaihtaminen

Vain varastotuotteita voidaan vaihtaa – Kun asiakas haluaa vaihtaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä TurunKalusteen asiakaspalveluun josta saa ohjeet tuotteen palautusta varten ja sen jälkeen asiakas voi tehdä uuden tilauksen.

Tilauksen peruuttaminen

Vain varastotuotteita voidaan peruuttaa – Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus ennen kuin tuote on ehditty toimittaa, mutta jos tuote on ehtinyt lähteä matkaan peritään asiakkaalta aina toimitus ja palautuskulut.

Lue lisää tilauksen peruuttamisesta 

Tuotteen palauttaminen

  • Kun asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä TurunKalusteen asiakaspalveluun joko täyttämällä alla olevan lomakkeen tai lähettää viesti sähköpostilla myynti@turunkaluste.fi jossa mainitaan tilauksen numero, asiakkaan nimi  ja mitä tuotetta palautus koskee. Huom tämä koskee vain varastotuotteita!
  • Asiakaspalvelu lähettää sähköpostitse palautusohjeet jossa kerrotaan tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.
  •  Palautustavoista ja rahapalautuksista kerrotaan tarkemmin alla.

Palautusrahtimaksu

Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Tavara on pakattava siten, ettei se vaurioidu kuljetuksessa! Palautusrahdin arvo on vähintään sama kuin toimituskulukin. Isompien tuotteiden palautusrahti saattaa olla enemmän kuin siitä peritty toimitusmaksu. Palautusrahdin osuus vähennetään asiakkaalle palautettavasta kauppasummasta kun se laskutettu yritykseltä – riippuen kuljetusyhtiöstä tapahtuu tämä kahden viikon kuluessa toimituksesta.

Palautustavat

Postin tai matkahuollon kautta jolla tuote on toimitettukin

Kuljetusyhtiön kautta toimitetut paketit

Myymälään palautus

Maksun palauttaminen

Kun tuote on saapunut meille takaisin palautamme tuotteen hinnan asiakkaalle vähennettynä toimituskuluilla asiakkaan maksutavalle viipymättä kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen palautuksesta, jos tuote  on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen ehjään pakkaukseensa.

jos tilausta ei ole palautettu sopimusehtojen mukaisesti vaan tuote on jätetty noutamatta/vastaanottamatta peritään asiakkaalta palautusrahtikulu sekä palautuskorvauskulu joka on vähintään 20 € pientuotteiden kohdalla ja isompien tuotteiden osalta 20% tuotteen arvosta.

Palautukset

Matkahuollon kautta toimitetun tuotteen palauttaminen

Asiakaspalautuksena palautettavan paketin Palautusmaksu on sama kuin toimitusmaksu joka vähennetään palautettujen tuotteiden yhteishinnasta. Noutamattomana palautuvista lähetyksistä vähennetään palautusmaksu  joka on sama kuin toimitusmaksu sekä palautuskulumaksu noutamatta jääneestä paketista 20 €.

  1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena ehjään alkuperäispakkaukseen.
  2. Lisää pakkaukseen mukaan tilausnumero ja yhteystiedot.
  3. Vie pakkaus matkahuoltoon  ja ilmoita sopimusnumero . Matkahuolto tulostaa pakkaukseen osoitekortin missä on myös oikea palautusosoite automaattisesti mukana.
  4. Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme. Verkkokaupan ostoksissa hyvitys palautuumaksutavana kautta. Jos olet tilannut ennakkolaskulla muista liittää tilinumero palautusta varten
  5. Mikäli kotipakettina toimitettu tuote noudetaan asiakkaalta matkahuollon toimesta, veloitamme palautuskulun, joka on saman suuruinen kuin tuotteen kotipaketin toimituskulu. Asiakkaan on tällöin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme, joka tilaa tuotteelle noutokyydin Matkahuollolta.

Postipakettina toimitetun tuotteen palauttaminen

Asiakaspalautuksena palautettavan paketin Palautusmaksu on sama kuin toimitusmaksu joka vähennetään palautettujen tuotteiden yhteishinnasta. Noutamattomana palautuvista lähetyksistä vähennetään palautusmaksu  joka on sama kuin toimitusmaksu sekä palautuskulumaksu noutamatta jääneestä paketista 20 €.

  1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena ehjään alkuperäispakkaukseen.
  2. Lisää pakkaukseen mukaan tilausnumero ja yhteystiedot.
  3. Vie pakkaus postiin  ja ilmoita sopimusnumero 646371 . Posti tulostaa pakkaukseen osoitekortin missä on myös oikea palautusosoite automaattisesti mukana.
  4. Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme. Verkkokaupan ostoksissa hyvitys palautuumaksutavana kautta. Jos olet tilannut ennakkolaskulla muista liittää tilinumero palautusta varten
  5. Mikäli kotipakettina toimitettu tuote noudetaan asiakkaalta Postin toimesta, veloitamme palautuskulun, joka on saman suuruinen kuin tuotteen kotipaketin toimituskulu. Asiakkaan on tällöin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme, joka tilaa tuotteelle noutokyydin Postilta.

Rahtitoimituksena toimitetun tuotteen palauttaminen

Palautuskulu kun tuote noudetaan pihalta vähintään 60/90 € ja asunnon sisältä noudettuna 130/160 €. Huom! Pääsääntöisesti palautusmaksu on samansuuruinen kuin toimitusmaksu mutta toisinaan palautusmaksu on isompi kuin veloitettu toimitusmaksu johtuen tuotteen painosta – halutessasi voitte olla asiakaspalveluun yhteydessä ja pyytää arviota palautuskulusta.

  1. Ota yhteyttä asiakaspalveluun myynti@turunkaluste /0440661761. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen palauttamiseen ja tilaa kuljetusyhtiöltä noudon. Kujetusyhtiö sopii asiakkaan kanssa tarkemmasta noudon ajankohdasta.
  2. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  3. Lisää pakkaukseen mukaan  yhteystiedot sekä tilausnumero ja jos olet tilannut tuotteen ennakkolaskulla tilinumero palautusta varten.
  4. Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme. Verkkokaupan ostoksissa hyvitys palautuu maksutavan kautta.

Myymälään tehtävä palautus

Palauta tuotteet myymälään.

  1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  2. Lisää pakkaukseen mukaan yhteystiedot sekä tilausnumero.
  3. Palauta tuote myymälään. Tarkistamme tuotteen kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta myymälään. Verkkokaupan ostoksissa hyvitys palautuu maksutavan kautta.